Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stamboom de Ruijter
in Raamsdonk
Ron,
Je vraag tav Wie heeft gegevens over, of lijnen lopen naar met name Willem de Ruijter
(*1763 te Bussum); Cornelius de Ruijter (*04-08-1799 te Muiden);
Johannes Bartholomeus de Ruijter (*24-08-1833 te Amsterdam); en Cornelius
Johannes de Ruijter (*31-08-1865 te Amsterdam)?
Gaarne E-mail.
Onderaan beginnend;Johannes de Ruijter (*31-08-1865 te Amsterdam ?)gehuwd met Arnolda Hendrina Berends te Valburg 10-9-1896.Hoe deze vrouw uit Zetten in Amsterdam terecht kwam is onduidelijk misschien dienstbode?

Johannes Bartholomeus de Ruijter (*24-08-1833 te Amsterdam) gehuwd met Maria Jutte te Amsterdam 2-11-1864.

Cornelius de Ruijter (*04-08-1799 te Muiden, indien dit de vader is van Johannes Bartholomeus de Ruijter dan is hij gehuwd met Johanna Bakker, waar/wanneer??? Hier houdt het voor mij op . Helaas!

Ook is er nog de vraagover hoe het lijntje met kasteeel Cannenburcht te Vaassen, ligt wil ik nog eens uitzoeken. Het ging er in elk geval om dat er een (bastaard)lijntje zou liggen met de kasteeleigenaren, Hendrik of Johan van Isendoorn A Blois
Die naam komt ergens aan de Ruijterskant ook voor.
Via die bastaardlijn hebben de nazaten van die bastaard zich ooit een opgeworpen als erfgenaam van het kasteel. In de familie moest elke week een dubbeltje worden gelapt voor de advocaat.
J.B was met een Jutte getrouwd, J.C. met een Berends.
Zou (dus?) die bastaard Van Isendoorn getrouwd moeten zijn geweest met een broer/zus van opa (Cornelis Johannes) of overgrootvader (Cornelis Bartholomeus).
Hopende je voldoende te hebben geinformeerd groet ik U.

Wie weet heeft U voor mij nog wat aanvullende info betreffende de familie de Ruijter! Alles is welkom!.
Ellie
Antwoord
Thanks given by:

Berichten in dit topic
Stamboom de Ruijter - door Ron de Ruijter - 05-01-2012, 21:40
RE: Stamboom de Ruijter - door Rien Luijten - 10-06-2012, 17:03
RE: Stamboom de Ruijter - door Ellie - 18-11-2012, 22:07
RE: Stamboom de Ruijter - door Ina - 30-11-2012, 21:06

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)