Uitspraken over genealogie - Afdrukversie +- Genealogie Forum (https://genealogieforum.nl) +-- Forum: Lees dit eerst (https://genealogieforum.nl/forum-1.html) +--- Forum: Genealogische oneliners & slogans (https://genealogieforum.nl/forum-7.html) +--- Topic: Uitspraken over genealogie (/thread-9.html) |
Uitspraken over genealogie - colani - 04-04-2019 • Overal zijn klokken... maar nergens is tijd! • Ik onderzoek het verhaal van mijn familie om te weten wie de schuldige is • Tussen toekomst en verleden, ligt het heden. • Als het heden begint, is het andere verleden. • Het heden is maar kort, want de toekomst komt na heden, en zal oneindig zijn. • Tussen toekomst en verleden, ligt eigenlijk niets. • Het verleden zal nooit stoppen, want het heden is al snel verleden. • Mijn voorouders zijn zo moeilijk te vinden. Volgens mij hebben ze in een getuigenbeschermingsprogramma gezeten! • Genealogen: de enige mensen die graag overlijdensberichten lezen. • “Klaar!, Iedereen in de stamboom is gevonden en beschreven!”, heeft nog nooit een genealoog gezegd. Niet één. • Genealogen: storen de doden én de levenden. • Genealogie is als verstoppertje spelen: iedereen verstopt zich … en wij maar zoeken! • “Ik ben niet vastgelopen, ik heb last van een voorouderdip.” • Geneallergie: het is besmettelijk maar heerlijk. • Genealogie: waar ieder antwoord op één probleem leidt tot twee nieuwe problemen! • “Mijn man noemt begraafplaatsen voorouderakkers.” • “Ik ben meer geïnteresseerd in wat er in 1816 is gebeurd dan in wat er vandaag in 2016 gebeurt.” • Vrouw tegen haar man: “Waar de kinderen nu zijn weet ik niet, maar weet je waar ik je betovergrootouders kan vinden?” • Alleen een genealoog beschouwt een stap terug als vooruitgang. • “Ik had voorheen veel vrije tijd … tot ik genealogie ontdekte.” • “Ik verzamel dode familieleden!” • Wát hebben mijn voorouders gedaan!? • Het is niet gemakkelijk om te leven met mensen die alles verzamelen, maar het maakt wel de ideale voorouders. • “Ik wil ze allemáál vinden! Ik heb er nog maar een paar duizend.” • “De hele familie komt gezellig over de stam bomen” • Mijn stamboom zit stamvol met eikels. • Help, heeft er iemand een ladder? Ik zit vast in mijn stamboom! • Of mijn hond een stamboom heeft? Nee hoor, die plast gewoon tegen iedere boom hoor! (André van Duijn) • Voor men het weet is de toekomst al weer begonnen, en zal oneindig zijn. • Het is moeilijk bescheiden te blijven met voorouders zoals die van mij! • Genealogie is niet zomaar een hobby, het is een ware roeping • Een genealoog kent het verschil niet tussen een overleden en een levend persoon • Vrienden komen en gaan, maar mijn ouders gaan nooit weg • Stilstand is achteruitgang? Voor genealogen geldt juist: teruggaan is vooruitgang! • Wie van de Toekomst houdt, omarmt het verleden... • Genealogen: liefhebbers van een eeuwige zoektocht naar een speld in een hooiberg • De relativiteitstheorie betekent: indien je maar lang genoeg zoekt, zijn we allemaal familie van elkaar • Genealogen sterven nooit, ze verdwijnen simpelweg • Genealogie gaat om het verzamelen van overleden familieleden, maar soms wordt er per ongeluk een neef gevonden die nog in leven is! • In het verleden, ligt het heden. In het nu, wat worden zal. • Wie geen oog heeft voor het verleden, zal, hoe ontwikkeld hij ook mag zijn, nooit het verband der tijden zien, en de toekomst slecht begrijpen! (Vertaald uit het Fries) • Ik heb eindelijk alle familieleden bij elkaar. Nu ik alle soorten heb verzameld, waar moet ik ze eigenlijk laten? • Mensen van voorbij, zij blijven met ons leven. Mensen van voorbij ze zijn met ons verweven. In liefde, in verhalen die wij zo graag herhalen... Kent u nog meer opmerkelijke of grappige uitspraken over genealogie? Deel ze hieronder! |