04-04-2019, 16:00
• Overal zijn klokken... maar nergens is tijd!
• Ik onderzoek het verhaal van mijn familie om te weten wie de schuldige is
• Tussen toekomst en verleden, ligt het heden.
• Als het heden begint, is het andere verleden.
• Het heden is maar kort, want de toekomst komt na heden, en zal oneindig zijn.
• Tussen toekomst en verleden, ligt eigenlijk niets.
• Het verleden zal nooit stoppen, want het heden is al snel verleden.
• Mijn voorouders zijn zo moeilijk te vinden. Volgens mij hebben ze in een getuigenbeschermingsprogramma gezeten!
• Genealogen: de enige mensen die graag overlijdensberichten lezen.
• “Klaar!, Iedereen in de stamboom is gevonden en beschreven!”, heeft nog nooit een genealoog gezegd. Niet één.
• Genealogen: storen de doden én de levenden.
• Genealogie is als verstoppertje spelen: iedereen verstopt zich … en wij maar zoeken!
• “Ik ben niet vastgelopen, ik heb last van een voorouderdip.”
• Geneallergie: het is besmettelijk maar heerlijk.
• Genealogie: waar ieder antwoord op één probleem leidt tot twee nieuwe problemen!
• “Mijn man noemt begraafplaatsen voorouderakkers.”
• “Ik ben meer geïnteresseerd in wat er in 1816 is gebeurd dan in wat er vandaag in 2016 gebeurt.”
• Vrouw tegen haar man: “Waar de kinderen nu zijn weet ik niet, maar weet je waar ik je betovergrootouders kan vinden?”
• Alleen een genealoog beschouwt een stap terug als vooruitgang.
• “Ik had voorheen veel vrije tijd … tot ik genealogie ontdekte.”
• “Ik verzamel dode familieleden!”
• Wát hebben mijn voorouders gedaan!?
• Het is niet gemakkelijk om te leven met mensen die alles verzamelen, maar het maakt wel de ideale voorouders.
• “Ik wil ze allemáál vinden! Ik heb er nog maar een paar duizend.”
• “De hele familie komt gezellig over de stam bomen”
• Mijn stamboom zit stamvol met eikels.
• Help, heeft er iemand een ladder? Ik zit vast in mijn stamboom!
• Of mijn hond een stamboom heeft? Nee hoor, die plast gewoon tegen iedere boom hoor! (André van Duijn)
• Voor men het weet is de toekomst al weer begonnen, en zal oneindig zijn.
• Het is moeilijk bescheiden te blijven met voorouders zoals die van mij!
• Genealogie is niet zomaar een hobby, het is een ware roeping
• Een genealoog kent het verschil niet tussen een overleden en een levend persoon
• Vrienden komen en gaan, maar mijn ouders gaan nooit weg
• Stilstand is achteruitgang? Voor genealogen geldt juist: teruggaan is vooruitgang!
• Wie van de Toekomst houdt, omarmt het verleden...
• Genealogen: liefhebbers van een eeuwige zoektocht naar een speld in een hooiberg
• De relativiteitstheorie betekent: indien je maar lang genoeg zoekt, zijn we allemaal familie van elkaar
• Genealogen sterven nooit, ze verdwijnen simpelweg
• Genealogie gaat om het verzamelen van overleden familieleden, maar soms wordt er per ongeluk een neef gevonden die nog in leven is!
• In het verleden, ligt het heden. In het nu, wat worden zal.
• Wie geen oog heeft voor het verleden, zal, hoe ontwikkeld hij ook mag zijn, nooit het verband der tijden zien, en de toekomst slecht begrijpen! (Vertaald uit het Fries)
• Ik heb eindelijk alle familieleden bij elkaar. Nu ik alle soorten heb verzameld, waar moet ik ze eigenlijk laten?
• Mensen van voorbij, zij blijven met ons leven. Mensen van voorbij ze zijn met ons verweven. In liefde, in verhalen die wij zo graag herhalen...
Kent u nog meer opmerkelijke of grappige uitspraken over genealogie? Deel ze hieronder!
• Ik onderzoek het verhaal van mijn familie om te weten wie de schuldige is
• Tussen toekomst en verleden, ligt het heden.
• Als het heden begint, is het andere verleden.
• Het heden is maar kort, want de toekomst komt na heden, en zal oneindig zijn.
• Tussen toekomst en verleden, ligt eigenlijk niets.
• Het verleden zal nooit stoppen, want het heden is al snel verleden.
• Mijn voorouders zijn zo moeilijk te vinden. Volgens mij hebben ze in een getuigenbeschermingsprogramma gezeten!
• Genealogen: de enige mensen die graag overlijdensberichten lezen.
• “Klaar!, Iedereen in de stamboom is gevonden en beschreven!”, heeft nog nooit een genealoog gezegd. Niet één.
• Genealogen: storen de doden én de levenden.
• Genealogie is als verstoppertje spelen: iedereen verstopt zich … en wij maar zoeken!
• “Ik ben niet vastgelopen, ik heb last van een voorouderdip.”
• Geneallergie: het is besmettelijk maar heerlijk.
• Genealogie: waar ieder antwoord op één probleem leidt tot twee nieuwe problemen!
• “Mijn man noemt begraafplaatsen voorouderakkers.”
• “Ik ben meer geïnteresseerd in wat er in 1816 is gebeurd dan in wat er vandaag in 2016 gebeurt.”
• Vrouw tegen haar man: “Waar de kinderen nu zijn weet ik niet, maar weet je waar ik je betovergrootouders kan vinden?”
• Alleen een genealoog beschouwt een stap terug als vooruitgang.
• “Ik had voorheen veel vrije tijd … tot ik genealogie ontdekte.”
• “Ik verzamel dode familieleden!”
• Wát hebben mijn voorouders gedaan!?
• Het is niet gemakkelijk om te leven met mensen die alles verzamelen, maar het maakt wel de ideale voorouders.
• “Ik wil ze allemáál vinden! Ik heb er nog maar een paar duizend.”
• “De hele familie komt gezellig over de stam bomen”
• Mijn stamboom zit stamvol met eikels.
• Help, heeft er iemand een ladder? Ik zit vast in mijn stamboom!
• Of mijn hond een stamboom heeft? Nee hoor, die plast gewoon tegen iedere boom hoor! (André van Duijn)
• Voor men het weet is de toekomst al weer begonnen, en zal oneindig zijn.
• Het is moeilijk bescheiden te blijven met voorouders zoals die van mij!
• Genealogie is niet zomaar een hobby, het is een ware roeping
• Een genealoog kent het verschil niet tussen een overleden en een levend persoon
• Vrienden komen en gaan, maar mijn ouders gaan nooit weg
• Stilstand is achteruitgang? Voor genealogen geldt juist: teruggaan is vooruitgang!
• Wie van de Toekomst houdt, omarmt het verleden...
• Genealogen: liefhebbers van een eeuwige zoektocht naar een speld in een hooiberg
• De relativiteitstheorie betekent: indien je maar lang genoeg zoekt, zijn we allemaal familie van elkaar
• Genealogen sterven nooit, ze verdwijnen simpelweg
• Genealogie gaat om het verzamelen van overleden familieleden, maar soms wordt er per ongeluk een neef gevonden die nog in leven is!
• In het verleden, ligt het heden. In het nu, wat worden zal.
• Wie geen oog heeft voor het verleden, zal, hoe ontwikkeld hij ook mag zijn, nooit het verband der tijden zien, en de toekomst slecht begrijpen! (Vertaald uit het Fries)
• Ik heb eindelijk alle familieleden bij elkaar. Nu ik alle soorten heb verzameld, waar moet ik ze eigenlijk laten?
• Mensen van voorbij, zij blijven met ons leven. Mensen van voorbij ze zijn met ons verweven. In liefde, in verhalen die wij zo graag herhalen...
Kent u nog meer opmerkelijke of grappige uitspraken over genealogie? Deel ze hieronder!